1967 Lola T-70

Dodaj do ulubionych
Cena: 1 600 000 PLN 1600000 PLN Cena do negocjacji
Kontakt
Numer telefonu 05..........pokaż
Autor
Gość

Opis

1967 Lola T70 Mk3, SL73/109

Nowy certyfikat FIA HTP do 2033 roku został wydany 16 lutego 2024 roku po konwersji na prawdziwe włoskie gaźniki Weber i zapłon Magneto.

Lola T 70, Mk III, SL73/109 została dostarczona jako nowa jako pająk Mk3 do Johna Mecoma, amerykańskiego importera Lola, 21 marca 1967 roku, a następnie przekazana Carlowi Haasowi, który był w trakcie przejmowania roli agenta Lola w USA. Dostarczony w kolorze białym i wyposażony w silnik Bartz Chevrolet V8, został sprzedany meksykańskiej gwieździe jai alai i kierowcy wyścigowemu Lotus Formuły 1 Moisésowi Solanie 11 kwietnia 1967 roku. Zgłoszony przez Aztec Racing Team, Moises ścigał się samochodem w '67 USRRC, a także w meksykańskich wyścigach torowych, drogowych i górskich przez kolejne dwa lata, zanim pozwolił swojemu bratu, Hermannowi, przejąć samochód, gdy Moises przesiadł się na nowego McLarena M6B z Aztec, a w Mistrzostwach Świata Kierowców w 1968 roku w Lotusie 49 z Gold Leaf Team Lotus.

http://www.racingsportscars.com/chassis/archive/SL73__109.html

W 1970 roku SL73/109 został sprzedany Spurlockowi Taylorowi z Panamy, Ameryki Środkowej, który ścigał się tym samochodem przez jakiś czas i wygrał GP Panamy w 1970 roku. Został on przekazany w 1972 roku do Muzeum Indianapolis, gdzie znajdował się przez kilka lat przed sprzedażą.

W lipcu 1978 roku SL73/109 był następnie własnością Jeffa Stevensa, który wziął udział w kilku mniejszych imprezach klubowych tym samochodem, przez co zgniótł jego przód. Chuck Haines kupił samochód 4 sierpnia 1987 roku od Jeffa w komplecie z silnikiem Bartz Chevrolet V8, naprawił przód i sprzedał go 9 października 1987 roku Fernando Stirlingowi z Meksyku, który z kolei sprzedał samochód 3 lipca 1988 roku Roly'emu Nixowi z Anglii na wyścigi historyczne. Niestety, samochód został uszkodzony, gdy spadł z przyczepy w drodze na wydarzenie. Uszkodzone podwozie zostało naprawione przez Vin Malkie, pomalowane i sprzedane 4 października 1993 r. Richardowi Dodkinsowi (Wielka Brytania).

Richard Dodkins zamontował nadwozie Mk3 coupe autorstwa Clive'a Robinsona, bez centralnego białego pasa, używając 6,3-litrowego silnika Chevroleta, ukończył Lolę. Następnie brał udział w licznych wyścigach w Anglii, Europie i USA, wraz ze sponsorowaniem przez AT&T.

„W 1996 r. trzydzieści tysięcy koni mechanicznych pojawiło się na szczycie wzgórza między drzewami, spływając w kierunku zakrętu pierwszego. Formuła 1? CART? Nie; Historyczne wyścigi w postaci Can-Am Reunion powróciły do ​​Road America, Elkhart Lake. Sponsorowane przez Merrill Lynch i zorganizowane przez Briana Redmana, największe spotkanie legendarnych potworów Can-Am zgromadziło nie mniej niż 57 kierowców sportowych bez limitów, którzy wzięli udział w wyścigu na 10 okrążeń wokół pięknego, czteromilowego toru położonego w malowniczej okolicy Wisconsin. Wzięły w nim udział McLareny, Lole, Shadowy, Marche i McKeesy. Niektóre z nich miały moc do 850 KM i prędkość graniczną ponad 200 mil na godzinę. Prowadzony przez Richarda Dodkinsa, był najszybszym samochodem z małym blokiem silnika na zjeździe Can-Am w Elkhart Lake.”

https://www.motorsportmagazine.com/archive/article/september-1996/57/can-am-reunion/

https://www.youtube.com/watch?v=-asIn3wtlxg

Film ze zjazdu, @ 5:37 min. Również ulotne @ 0:21, 6:24, 6:51, 8:08.

https://www.youtube.com/watch?v=pBgqph89Fy0

Film ze spotkania, @ 1:48.

Sprzedał Lolę w kwietniu 2000 roku Miguelowi Amaralowi z Portugalii, który nie szczędził wydatków, aby utrzymać samochód na bardzo wysokim poziomie. Tim Adams odnowił oryginalny silnik z 1967 roku w 2008 roku, zmodernizował silnik do 5 litrów, za 23 tys. euro, wraz z całkowitym kosztem renowacji wynoszącym 47 tys. euro. Pan Amaral przez wiele lat z powodzeniem prowadził kampanię na historycznej scenie wyścigowej. Następnie silnik został odbudowany przez Tima Adamsa w 2014 roku za koszt 6,5 tys. euro, wraz z resztą renowacji wynoszącą łącznie 44 tys. euro.

Lola ścigała się w USA i Europie od 1995 do 1998 roku, a w Masters od 2002 do 2011 roku w Europie z różnymi HTP od 1994 do 2018 roku.

Kupiłem Lolę w 2017 roku z Portugalii, później moja sytuacja się zmieniła, nie ścigałem się ani nie śledziłem Loli od czasu zakupu i ze względu na kilka próśb przystąpiłem do uzyskania HTP. Zajęło to od połowy 2020 do 2024 roku. Początkowo cztery amortyzatory miały przedłużenia, a deska rozdzielcza nadal była z wersji spider. Musiała zostać wymieniona. HTP wydano po wielu opóźnieniach w kwietniu 2023 roku.

Nowy HTP wydano w kwietniu 2023 roku, stwierdzono, że Lola nie spełnia przepisów FIA HTP, ponieważ wymagały one gaźników dla Loli Mk III.

Następnie samochód został przerobiony na prawdziwe włoskie gaźniki Weber, z zapłonem Magneto, z nowym FIA HTP wydanym do 2033 r., USA 6499, FIA 49265.
Samochód ma 5-litrowy mały blok Chevy, włoskie gaźniki i zapłon Magneto. Lola ma za sobą zaledwie 3 wyścigi. Skrzynia biegów LG-600 5-biegowa została całkowicie odnowiona, wszystkie koła zębate, koła zębate i łożyska zostały wymienione. Części zamienne obejmują chłodnice oleju, tylne wahacze, przeguby homokinetyczne wału napędowego, przednią szybę i wiele innych elementów. Samochód ma sześć kół dla Masters, 3 przednie 10”, 3 tylne 12”, wszystkie z Avon. Samochód ma również 4 koła dla Peter Auto, 2 przednie 9”, 2 tylne 12”, z Avon 2016 zdemontowanymi. Paski, systemy przeciwpożarowe i trzy gaśnice dla USA zostaną zaktualizowane w razie potrzeby. Ponadto, aby ścigać się w Europie, konieczna będzie wymiana zbiornika paliwa i testowanie pęknięć.

Imponująca, długoterminowa Lola T70 Mk3.

http://www.lolaheritage.co.uk/2018/register/t70/Astley/vaughn_astley.html

Zobacz październikowy magazyn Motor Sport z 2018 r., aby zapoznać się ze świetnym artykułem na temat Lola T-70

1967 Lola t-70 SL/73 109 Historia wyścigów.

1967-04-23 Aztec Racing Team Meksyk, Las Vegas GP, USRRC, M. Solana, #99 5

1967-04-30 Riverside GP, USRRC, M. Solana, #99, 8

1967-12-04 Meksyk – wyścig drogowy Puebla, M. Solana, #99, 1

1967-12-11 Cuernavaca, Meksyk, M. Solana, #99, 1

1968-02-25 Wyścig górski Pachuca-Chico, Meksyk, M. Solana, #99, 1

1968-03-31 Meksyk USRRC, M. Solana, #2, Rtd 27 okrążeń, zawieszenie

1970 Tiger Racing Team Panama, Grand Prix Panamy, S. Taylor, 1.

1995-05-21 Donington, R. Dodkins, #23,

1995-06-11 Nürburgring, R. Dodkins, #23, 4.

1995-07-02 Brands Hatch, R. Dodkins, #23

1995-07-15 Oulton Park, R. Dodkins, #23

1995-08-13 Nürburgring, W. Steding, #23, 10.

1995-08-20 Zandvoort, R. Waaijenberg, #23, 9.

1995-10-01 Brno, W. Steding, #23, 11.

1996-04-28 Monza, W. Steding, #23

1996-05-12 Spa, W. Steding, #23, 1. GP B

1996-06-23 Nürburgring, R. Dodkins, #23, 3. GP B

1996-07-21 Road America, R. Dodkins, #23, 13.

1996-09-01 Donington, R. Dodkins, #23 1. GP B

1996-09-xx Road America, R. Dodkins, #23, 1. GP B

1996-09-29 Brno, W. Steding, #23

1997-05-05 Silverstone, R. Dodkins, #23

1997-06-01 Donington, R. Dodkins, #23

1997-08-03 Zandvoort, R. Dodkins, #23, B 7

1997-08-10 Nürburgring, R. Dodkins, #23

1997-09-14 Brno, W Steding, #23, B 6

1998-05-17 Monza, R Hyett, #23, 1. GP B, 4

1998-05-24 Spa, R Hyett, #23,

1998-05-24 Most, R Hyett, #23, 1. GP B 9

1998-07-19 Donington, R Hyett, #23

1998-08-09 Nürburgring, R Hyett, #23, 1. GP B

2002- 04-20, ACDME I Circuit w Estoril, 1.

2002- ACDME.-II Circuit w Bradze, 3.

2002-05-11, Circuit De Vila Do Conde, Zurych, 1. i 2. miejsce.

2003-09-02, Tor ACDME III w Estoril,

2005-07-10 Tor w Boavista, Porto, Amaral, #301, 1. miejsce

Test w marcu 2007 w Estoril.

2008-07-2 do 5 testów w Estoril.

2008-11-08 Tor Automóvel do Algarve, Amaral, #320, 1st.

2009-07-12 1. wyścig G.P. Históricos do Porto (tor Boavista), Amaral, nr 355, 1.

2009-07-12 2. wyścig G.P. Históricos do Porto (tor Boavista), Amaral, nr 355, 2. miejsce.

2011-06-18 GP Históricos do Porto (tor Boavista), Amaral, nr 301

2013 – maj, wrzesień i październik Testy w Estoril i Jerez, nr 85.

Test w marcu 2015 r. w Estoril.

08.10.2015 Tor Automóvel do Algarve, testy, nr 65

Testy w kwietniu 2016 r. w Jarama, samochód przekroczył termin zgłoszenia, wyścig był pełny.
Rok:1967
Marka:Lola
Model:T-70
Kolor zewnętrzny:Niebieski
Kolor wewnętrzny:Aluminium
Skrzynia biegów:Manualna
Pojemność silnika:V-8
Licznik kilometrów:0
Historia renowacji:Całkowicie odrestaurowany
Stan zewnętrzny:Bardzo dobry
Historia silnika:Oryginalny
Stan silnika:Działający
Układ napędowy:Napęd na tylne koła
Zakończone formalnosci na przetransportowanie auta z USA do Belgii.

Informacje dodatkowe

Przebieg ( km ) 62000
Rodzaj paliwa Benzyna
Rodzaj nadwozia inny
Skrzynia biegów Automatyczna
Klimatyzacja Automatyczna klimatyzacja
Dokumentacja Pełna dokumentacja techniczna, Faktura lub dowód zakupu, Ubezpieczenie
Moc silnika ( KM ) 750
Pojemność silnika ( ccm3 ) więcej niż 5L
Kierownica po prawej
Stan po renowacji
Gwarancja nie
Rok produkcji 1967

Lokalizacja

Belgia

Szczegóły ogłoszenia

Id Ogłoszenia: 1240
Wyświetlony: 121
Wygasa: 2025-02-28 06:09:54
W kategoriach: Samochody

Wybrane oferty