Opis
KLUCZOWE FAKTY
Ten Jaguar XK150 SE DHC to dobrze odrestaurowany egzemplarz ostatniej iteracji oryginalnej rodziny „XK”, wykończony w ładnej zielono-brązowej kolorystyce.
Pod długą maską znajduje się sześciocylindrowy rzędowy DOHC „SE” o pojemności 3,8 litra, wytwarzający około 220 KM, który jest połączony z trzybiegową automatyczną skrzynią biegów – co, jak twierdzi sprzedawca, sprawia, że jazda jest świetną zabawą i jest znacznie łatwiejsza niż ręczna zmiana biegów.
Samochód przeszedł pełne malowanie jakieś trzy lata temu, kiedy to odnowiono również wnętrze i przebudowano silnik.
Od tego czasu przejechał 291 mil, jednak prawdziwy całkowity przebieg pojazdu nie jest znany.
Sprzedawca zauważa, że Certyfikat Dziedzictwa Jaguara potwierdza, że samochód był oryginalnie samochodem z kierownicą po lewej stronie, egzemplarzem dostępnym na rynku amerykańskim, który został wykończony w kolorze Cornish Grey nad wnętrzem obitym czerwoną skórą.
Sprzedający oświadcza również, że numery silnika i nadwozia samochodu są zgodne z oryginalnymi zapisami.
Tylko 586 egzemplarzy XK150 DHC zostało zbudowanych ze standardowym 3,8-litrowym silnikiem o kodzie „VA”, a znacznie mniej z automatyczną skrzynią biegów Borg Warner.
Samochód w posiadaniu obecnego właściciela od 10 lat.
WYPOSAŻENIE I CECHY
W specyfikacji „SE” 3,8-litrowy silnik XK150 był wyposażony w dwa gaźniki SU HD6, zapewniając imponującą moc 220 KM przy 5500 obr./min i umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy.
Ten XK150 został odnowiony w przystojnym ciemnozielonym odcieniu z czarną, płócienną, kabrioletową maską i ponownie tapicerowanym wnętrzem wykończonym jasnobrązową skórą.
Jeździ na zestawie pomalowanych na czarno 15-calowych kół z drutu z chromowanymi podróbkami z dwoma uszami, które mieszczą cztery hamulce tarczowe i są obute w opony Maxxis MA-1.
Zauważono, że samochód był wyposażony w subtelny elektroniczny układ zapłonowy zintegrowany z oryginalnym dystrybutorem oraz elektrycznie sterowany zawór paliwa, który wyrównuje ciśnienie paliwa podczas uruchamiania silnika, z których oba są zalecanymi ulepszeniami Jaguara.
Pojazd zostanie dostarczony ze zdjęciami jego wcześniejszej renowacji, instrukcją obsługi, wybranymi rachunkami na części, osłoną dachu i kluczem do nakrętek kół.
Towarzyszyć mu będzie również zaświadczenie o oszacowaniu wartości Classic Data.
STAN
Ciemnozielony lakier został opisany przez sprzedawcę jako doskonały i został pomalowany trzy lata temu. Od tego czasu samochód przejechał zaledwie 291 mil.
Przednia szyba ma rysy po prawej stronie i kilka bąbelków w lewym dolnym rogu. Elastyczne mocowania dachu przy uchwytach po lewej i prawej stronie również mają niewielkie uszkodzenia.
W środku równie dobrze prezentuje się kabina, która została całkowicie odnowiona i odrestaurowana. Prezentuje się w naprawdę imponującym stanie, znowu bez znaczących wad.
Sprzedawca zaznacza, że jeśli są jakieś drobne wady, to są one widoczne na zdjęciach.
Występują niewielkie wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów, jednak według warsztatu, w którym był on regenerowany, są to typowe problemy związane z tym modelem i że będą one zmniejszać się w miarę użytkowania samochodu.
Sprzedającemu nie są znane jakiekolwiek usterki elektryczne lub mechaniczne.
Ostatnia kontrola przydatności samochodu do ruchu drogowego została przeprowadzona 200 mil przed wystawieniem na aukcję, podczas której sprzedawca zauważa, że jedyną radą było sprawdzenie dokręcenia wszystkich śrub zawieszenia po przejechaniu przez samochód pierwszych 1000 mil jazdy.
HISTORIA SERWISOWA
Ostatni serwis tego Xk150 został przeprowadzony na wskazanych 50 milach. Prace obejmowały wymianę oleju silnikowego i filtrów po pierwszym przebiegu po remoncie silnika.
Wcześniej samochód przeszedł wspomniany wcześniej generalny remont silnika.
PODSUMOWANIE
Szczycący się wspaniałą stylistyką i mocnym 3,8-litrowym silnikiem o specyfikacji „SE”, ten Jaguar XK150 DHC z 1960 roku prezentuje się w imponującym porządku, głównie dzięki szeroko zakrojonej renowacji i pracom mechanicznym. Ten ceniony egzemplarz, który od czasu przebudowy przejechał bardzo ograniczony przebieg, byłby doskonałym dodatkiem do każdej kolekcji brytyjskich klasyków i wyrafinowanym towarzyszem weekendowych przejażdżek po ulubionych drogach nowego właściciela.
Classic Cars Warsaw
ul. Marszałkowska 111
00-102 Warszawa
Włodzimierz Młot
+48 601 612 755
biuro@classiccarswarsaw.pl
Rafał Hoffman
+48 690 681 666
rafalh@classiccarswarsaw.pl
https://classiccarswarsaw.pl/